Slik blir du god på krisehåndtering

Vår nye ressursside gir deg den raskeste og mest oversiktlige løypa til kunnskap og ferdigheter i krisehåndtering. Vi har samlet våre ressurser om fagområdet og sydd dem sammen slik at du enkelt skal få oversikt. Herfra kan du gå videre for å lære mer eller få informasjon om hva som er neste steg.

Vil du bli bedre på krisehåndtering? Besøk vår temaside - Dette må du vite om  krisehåndtering!

Vi har gjennom flere år laget stoff om de ulike aspektene ved krisehåndtering. Fra hvordan man finner ut av hva som kan true virksomheten, til hvordan man opprettholder omdømmet i en situasjon der medienes søkelys kan være ubehagelig.

For å hjelpe deg å finne fram i dette materialet har vi laget en samleside for temaet krisehåndtering. Denne siden linker til alle ressurser om temaet og er satt opp i en oversiktlig struktur med innholdsfortegnelse og kapitler.

Dermed fungerer den like godt for den drevne kriselederen som vil friske opp kunnskapen eller trenger faglig påfyll, som for nytilsatte ledere som ikke helt hvor man skal starte for å få dette under kontroll i virksomhetene de leder.

Visste du forresten at sjefen neppe bør sitte i kriseledelsen? Dette er en av problemstillingene vi belyser i kapittelet om kriseorganisasjon.

Vi jobber alltid utfra DSBs (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) prinsipper for krisehåndtering og viser hvordan dette gjenspeiler seg i metodikken for organisasjonsbygging, trening, og utførelse.

Har du tenkt på hvordan dere ville takle at engstelige pårørende kontakter bedriften for å få avklart status for sine kjære? Eller hvordan dere kan unngå at ikke-verifisert informasjon når pressen og eskalerer situasjonen unødig?

Vi dekker disse aspektene og mange flere som har betydning for organisasjonens krisehåndteringsevne.

Det er hevet over tvil at de som har struktur, roller og trening i å håndtere en krise mestrer den bedre enn de som starter fra null når en situasjon oppstår.

Vil du bli bedre på krisehåndtering, eller rett og slett ta tak i et felt du vet har vært neglisjert i alle år, så anbefaler vi at du besøker vår temaside om krisehåndtering.

Dette må du vite om krisehåndtering

 

Av Yngve Resell Mo

Yngve er Salgs- og markedsdirektør i One Voice, og ansvarlig for Beredskapsbloggen og PreparerorFail. Han er utdannet innen økonomi og administrasjon ved Handelshøyskolen BI. Yngve har bakgrunn som kommunikasjonsrådgiver og har bistått mange større og mindre virksomheter i deres kommunikasjonsarbeid. Han har i tillegg gründet et kommunikasjonsbyrå. Yngve sitter i ledergruppen i One Voice, med ansvar for salg, marked og kommunikasjon, samt i beredskapsorganisasjonen med ansvar for krisekommunikasjon.

Flere artikler fra denne forfatter

Abonner på bloggen